Followers Sejati

Nuffnag

Adverlets

Sunday, February 05, 2012

Sabun Oh Sabun

Assalamualaikum!
pada hari yang indah ini, mungkin.. tatau la kalau korang baca time hujan petir ke.
tapi kalau petir, switch off la pc atau laptop tu.. kot sambar dek kilat pulak.. haha
aku nak crita pasal sahabat ku yang jatuh 200meter selepas tukar tayar baru :-(
sad but true

ceritanya bermula, kawan aku nak tukar tayar sebab sebelum tu dia pakai Promax dan dah botak tengah.
then kedai yang kitorang pergi untuk repair bearing kawan aku sorang lagi memang banyak tayar shinko. Yang dikatakan tayar paling murah dan bagus. Adik beradik Michelin dan Battlax kata nya. Huhu~

Shinko oh Shinko. bila aku nak ada modal tukar tayar aku niii

So, kawan aku ambil lah dan tukar. Kalau tak, dia nak cari Duro. Tapi kawan aku yang lain tak galakkan sebab kata duro licin time hujan dan shinko lagi bagus. Kawan aku ni memang dok simpan bajet dah untuk tayar dan takut terguna duit tu. Aku membantah kata boleh pakai lagi ni, bukan nak ride jauh lagi. Tapi da beliau degil sangat, aku nak kata apa. Let go je la dia punya keputusan.

Time pomen tu tukar tayar aku tak usha, member aku lagi dua orang dok perhati la. Pomen tersebut menggunakan sabun basuh pinggan tu untuk mudah kan kerja masuk tayar tu. Dah setel semua, dan bayar. Kitorang pon bertolak la untuk ke destinasi seterusnya. Disebabkan jalan tu ada tembok, so kena lajak ke next simpang la untuk U-turn.


Next Uturn tu ada la tak sampai 200meter dari kedai tu. Aku lead, dan dah setel aku Uturn, aku usha kot side mirror aku nampak kawan aku di tayar baru nih jatuh dan paling jelas nampak kepala dia terhentak atas jalan. Aku pon terus berhenti, patah balik, parking tepi. Kawan aku sorang lagi belakang dia block jalan sat. Mangsa keadaan mengong kejap sebab terhentak kuat. Aku berdiri tepi jalan je la, takut aku pula yang kena rempuh, sbb ttrffic light hijau time tu.


Gambar hiasan

Kawan aku bangun, free gear untuk beralih ke tepi, tiba- tiba ada kereta bengap mana ntah, gi hon konon protes kami berhenti tengah jalan. Ikut hati nak luku je baghal camtu. Ingat kami gila kot nak buat jejak kasih tengah- tengah parlimen. Baghallllllll~ Kawan aku yang ada kat belakang tu menyuarakan rasa bersalah sebab time start gerak, dia perasan buih sabun meleleh dari tayar tu dan banyak la jugak. Tapi dia tak dan nak gi dekat tegur, traffic light hijau dan kitorang terus kona.

Naseb dia ada adengan balas membalas tayar sebab kalau dia jatuh terus, slide memang calar la. Tapi dia jatuh seketul dan kaki terkena kat tank kot. Membuatkan tank dia tak calar. Cuma clutch lever dan handle je bengkok. Petang tu jugak tukar handle!! haha.. meroket la dia pakai handle kips pulak. Lagi payah aku nak hambat pasni. :-p

Fuhh,, aku baru nak suruh review tayar shinko sebab aku nak pakai memandangkan ramai kata sedap untuk layan koner. Aku pon pernah ada jugak pengalaman dengan tayar bersabun nih. Tapi alhamdulillah, tak pernah jatuh lagi. So, kepada kawan- kawan di luar sana. Berhati- hati dengan sabun. Jangan main sabun di bilik mandi :-D

Gambar hiasan jugak... hahaaa


Sekian sahaja novel pendek aku kali ini. Thanks reading my peice of shit :-D
"Kalau salah tu tegur- tegur lah. Kadang- kadang aku over ke, fakta salah ke, ajaran sesat ke, then korang lagi otai dan lebih mengetahui. ajar la aku yang noob nih. heh. peace!!"

No comments:

Nuffnag