Followers Sejati

Nuffnag

Adverlets

Monday, February 13, 2012

Riders are not Rempit!

Assalamualaikum, Kali ni aku nak menceritakan tentang perangai rider serupa rempit yang meroket, bersaing dan test power tak kena tempat nih. Da terer sangat ke, gi la masuk track. Baru tau sapa terer. Heh. Zassss~

baru lagi berlaku, insiden kat KLANG, MRR2 kalau tak silap sumber. Kisahnya begini :



Kawasaki Ninja 250


Situasinya ialah FZ 150 2 bji, ninja 250 sbijik... FZ pertama dah kedepan... ninja dgn fz kedua kat belakang lagi dan FZ kedua main cucuk2.... ninja dan fz kedua tersebut dari lane kiri terus ke lane kanan kelajuan 120km/h... tak sempat la elak sebab laju sangat... akibatnya, langgar 2bji ex5 dan 1 jaguh.... sorg rider ex5 tak bernafas, rider ninja patah gigi @ gusi, rider fz kedua bersepah dan rim patah.... ini yang masalah, sapa mau jawab kepada rider x5 yg tak bernafas tu????? baghal ayam betul, nak roket, tapi biar kena tempat dan roket secara berhemah... jgn nak laju ikut sedap, maaf kalau ada yg terasa.. aku post macam ni agar ada yg terasa dan safe ride lebih... 

Tujuan nak bagi iktibar pada orang lain agar beringat + cari modal cerita untuk blog aku. Thee hehe~
Tapi aku serius nih! Demm hell la nak meroket maen cucuk2 kat lorong kiri. Tak ke rempit korang nih, tak layak jadi riders kalau attitude macam tu. Cmon lah, tambah- tambah bila orang lain pon kena tanggung sakit sebab salah kita. Memang cam harommm rasa. 

Insan tak berdosa :-(


Okeh, saja nak buat bengang sikit. Sebab kesian kot, orang laen tak terlibat kena juga. Siap teruk lagi. Kena dia mati lagi, tak ke naya kita dan family beliau. Nak roket tu xda msalah speedtrap korang yang bayar. Aku pon dok meroket jugak, Tapi tgok keadaan jugak laa..

Orang kata, jangan seronok sangat. Sebab time seronok ni la kita akan berduka tiba- tiba.
sorry kepada yang terasa atau terlibat. Aku just nak bagi pengajaran je.
Ride safely kawan- kawan. Ingat laa, kita ni rider, bukan rempit.
So behave la sikit. Tau tau. Da la memalukan rider FZ macam aku nih. Ni rasa nak upgrade cc lagi cepat nih. Hua hua~

BTW, Get well soon bro yang terlibat semua. :-)

"Kalau salah tu tegur- tegur lah. Kadang- kadang aku over ke, fakta salah ke, ajaran sesat ke, then korang lagi otai dan lebih mengetahui. ajar la aku yang noob nih. heh. peace!!"

No comments:

Nuffnag