Followers Sejati

Nuffnag

Adverlets

Thursday, March 01, 2012

FMH Kuasa 200cc Malaysia (Part 2)



assalamualaikum! aku terpanggil untuk buat part 2 tentang FMH Kuasa 200 ni adalah sebab aku dapati sambutan visitor agak ramai. Aku tengok kat stats, view paling banyak adalah dekat motor nih. Haha.. So, meh aku tambah lagi apa yang aku boleh dapat tentang motor ni.

#sangap pageview banyak... kekeke~





 Gambar pon aku jamu sikit lagi, tapi tak banyak boleh dapat sangat pasal motor nih, promo dia pon bayak belah Johor. Aku duduk di Utara, payah lorr...  Takde lagi yang reviu pasal motor nih, aku dok menanti jugak. Apa yang menarik, kualiti die, ketahanan, dll.

Tapi tak banyak boleh dapat, tak de orang nak kasi review lagi.






Hasil dyno run mengatakan KONONnya, boleh cecah 146kmj topspeed beliau. Agak laju,,
tapi dyno semestinya berbeza dengan angin yang ambil kira faktor angin, berat rider, dan banyak lagi aspek. Lagipon, sumber tersebut pon aku tak dapat nak sahkan kesasihannya. Heh

14hp. Dengan harga semurah Shogun, jauh lagi rendah dari LC dan Belang, dan lagi laju dari Kriss dgn Wave semestinya amat menarik. tapi time roadtax memang tepuk dahi laa.. Huhu. aku pon tengah garu kepala roadtax aku mati minggu depan tapi duit nak balik kampung esok pon, ada xde je nih. :-O






Lagi satu, contoh kalau Bajaj masuk memang sentap laa model ni kan. Nampak benor teruknya. Heh
Yang menarik tentang motor nih, boleh custom sebelum keluar kedai. Dah bajet chopper pulak nak custom2 nih. Haha.. tapi rilek laa,, part dia banyak racing boy, memang banyak la kot benda boleh tukar2. Motor custom konon.

Handle pon konon ada yang dah try dan kata lagi lebar dari handle fz150. Hoho.. stndrd racing boy la.. Korang da try handle transformers racing boy?? macam bawak chopper.. haha. tekanan~~

Budak2 sekolah boleh la kot nak pakai, stylo pon stylo, mak bapak pon tak kesah sebab murah + tak berapa laju... kekekee~ 





ni beberapa link yang korang boleh buat rujukan
http://www.facebook.com/FMH.MY facebook
http://www.fmhmotorbikes.com/ official website


nota kaki: "Kalau salah tu tegur- tegur lah. Kadang- kadang aku over ke, fakta salah ke, ajaran sesat ke, then korang lagi otai dan lebih mengetahui. ajar la aku yang noob nih. heh. peace!!"

No comments:

Nuffnag