Followers Sejati

Nuffnag

Adverlets

Wednesday, December 26, 2012

Kawasaki Ninja 250R 2013 part2

Digital Dashboard



Assalamualaikum, setelah sekian lama menunggu, akhirnya Kawasaki Ninja 250R 2013 ini dijual juga di Malaysia. Namun, setelah sekian lama menunggu, aku menjenguk di kedai- kedai motor tak pernah nampak pon kelibatnya. Kawasaki Z800 pun aku da tengok depan- depan dekat kedai superbike dekat Penang tu. 
Dah la tu, tup tup Polis siap keluar 1000 biji lagi siap da beroperasi lagi. Perghh.. haha

Red


 Aku juga turut mendengar cerita kononnya, Kawasaki nak habiskan dulu model Ninja250R yang lama sebab kalau sekarang lagi dah keluar model baru dekat kedai, sapa nak beli model lama yang bersepah- sepah lagi dekat kedai tu? huhuu


White

Selain itu, Model Kawasaki Ninja 250R 2013 ini memang lain dari pasaran Eropah yang mengeluarkan Ninja 300. Sebabnya, lesen Malaysia B2 sekadar untuk 250cc dan ke bawah sahaja. Yes, bunyi macam pelik. Tapi itu hakikatnya sebab B1 tak wujud dah, so takkan la rider- rider kena upgrade naik B full dulu baru mampu pakai Ninja 300 dengan sah kan. So, nak senang 250cc lesen B2 dah boleh pakai. Begitulahhhh Awan Nano oiiii...


Entri kali ini aku tak tahu nak cerita tentang apa sangat sebab kebanyakan aku dah terangkan dalam entri sebelum- sebelum ini, so macam tak nak mengulang benda sama dan kali lebih kepada fokus menjawab konstroversi konstroversi yang dilemparkan terhadap aku. Huhuuu

Black



Okey, quick trivia tentang Kawasaki Ninja 250R 2013:

Green

- Casis dari high-tensile steel, diamond shape

-  Dual throttle Valve

- Digital meter



- ABS model dan no-ABS model

 -Rim bentuk Y '5 batang'
 
-Fairing design baru yang lebih aerodinamik dan modern look






High tensile steel, Diamond shaped frame
 Entri sebelum ini, :
Kawasaki Ninja 250r 2013

nota kaki: "Kalau salah tu tegur- tegur lah. Kadang- kadang aku over ke, fakta salah ke, ajaran sesat ke, then korang lagi otai dan lebih mengetahui. ajar la aku yang noob nih. heh. peace!!"

No comments:

Nuffnag