Followers Sejati

Nuffnag

Adverlets

Friday, March 16, 2012

Wear Your Helmet.. Please~

Assalamualaikum. Pada malam ini, aku ingin share beberapa gambar yang aku dapati mesej nya amat jelas dan disertakan dengan iklan yang menarik. Membawa seribu satu pengajaran.



Seriously, aku sendiri kekok dowh untuk merayau naik motor xpakai helmet. *bawak slow dalam kampung, bawak kucing jalan2 lain la citer. Heh..

Aku jugak cukup benci untuk memakai helmet MS88 mahupon helmet Kura- kura @ steng. Memang sejak azali. Aku amat suka helmet yang kedap dan ketat gitu. Contoh maca Index, dan LTD dan laen2 yang bergaya. . Rasa lebih selesa dan selamat. Dan aku masih xdak modal lagi untuk angkut full face. Tunggu masa jer.. Huhuu~



Korang jangan pandang rendah, aku pernah tengok seorang rider nih, eksiden depan mata aku, rempuh bas dan terpelanting ke arah aku. Arwah meninggal dunia di tempat kejadian dengan Tengkuk patah, Kaki patah di bahagian betis dan Peha, Tangan patah, dan dahi kemik lepas orang bukak full face dia.. Itu tara dia pakai fullface. Kalau la dia pakai MS88, mau aku bermandikan serpihan otak dia,, aku rasa.

Memang cukup ngeri aku tgok time tuh. Sayu terutama elok polis tutup mayat arwah dengan plastik hitam.. Mak beliau sampai. Huuuu~ Aku ada gambar yang aku snap sebaik dia eksiden. Tapi nnti baru aku letak, dalam post laen yang lebih panas mungkin :-p

Al Fatihah untuk arwah Cikgu Shahir (rider tersebut)


Ingatlah sahabatku, safety first. Laju ke tak bukan persoalan, malang ni tak berbau. :0)
Have a nice day!!






nota kaki: "Kalau salah tu tegur- tegur lah. Kadang- kadang aku over ke, fakta salah ke, ajaran sesat ke, then korang lagi otai dan lebih mengetahui. ajar la aku yang noob nih. heh. peace!!"

No comments:

Nuffnag