Followers Sejati

Nuffnag

Adverlets

Tuesday, October 02, 2012

Aprilia RS 250

 Assalamualaikum.
Aku pun tak tahu apa masalah aku ni. Buat entri time tengah tengah minggu exam pulak tu.
Tapi saje la kot, time kita tengah busy pening2 camni la macam2 benda tak berkaitan yang kita nak buat. hahaa

Stock Aprilia RS 250


Aprilia RS 250. Aku jatuh cinta "baca pertama" . haha! "pandang kedua"
Aku start jatuh cinta setelah baca spec dia, kemudian baru aku jatuh cinta dengan solid bodywork dia.
Dan yang paling penting sekali, ekzos dua batang dia tu. Perghhh!!!

Syahdu... Spec dia, korang bayangkan. 250cc dengan enjin 2stroke. Pelesit laa kawan. Hohoo..
Dalam 250km/j tu insyaAllah dalam tangan. Sini aku ada sertakan specs beliau untuk korang kaji.
Aprilia RS 250 2002


General information
Model:Aprilia RS 250
Year:2002
Category:Sport
Rating:74.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement:249.00 ccm (15.19 cubic inches)
Engine type:V2, two-stroke
Compression:13.2:1
Bore x stroke:56.0 x 50.6 mm (2.2 x 2.0 inches)
Fuel system:Carburettor
Cooling system:Liquid
Gearbox:6-speed
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front suspensiontravel:120 mm (4.7 inches)
Rear suspension travel:130 mm (5.1 inches)
Front tyre dimensions:110/70-ZR17
Rear tyre dimensions:150/60-ZR17
Front brakes:Dual disc
Front brakes diameter:298 mm (11.7 inches)
Rear brakes:Single disc
Rear brakes diameter:220 mm (8.7 inches)
Physical measures and capacities
Dry weight:141.0 kg (310.9 pounds)
Overall height:1,090 mm (42.9 inches)
Overall length:1,980 mm (78.0 inches)
Overall width:690 mm (27.2 inches)
Wheelbase:1,370 mm (53.9 inches)
Fuel capacity:16.50 litres (4.36 gallons)
Reserve fuel capacity:3.00 litres (0.79 gallons)
Other specifications
Starter:Kick







































                                                                                Sumber: bikez.com

Corak or design yang paling selalu kita lihat


Lagi satu paling buat aku stim, ekzos dia lah. Perghh!!! Double preng preng....
Unik dan memukau.
Okey, aku bukan mat rempit sebab tertarik dengan 2stroke dan preng preng nih.
Tapi motor ni terlalu unik dan hard to resist bak kata nenek aku.

Tetapi, motor ini maintenance dia insyaAllah tinggi disebabkan dia model sedikit lama, rare item, dan kelas tersendiri. So memang kena ada kedai yang pandai buat, ada port nak cari spare part, dan sewaktu dengannya.

Aku tak tahu nak merepek apa sangat time2 nih, tapi sebab rasa lama dah tak post. Btw, ini merupakan salah sebuah motor idaman aku, kalau aku angkat 250 lah. Tapi modal banyak ni. Brader pakai Aprilia RS125 sebagai weekend bike tu pon kata maintance ribu- ribu. Motor manja la katakan, dan juga rare item. Payah tengok kot. Tapi bunyi dia... Perghhh... Slrrrrppp...

Wish me luck final stalker, dan pervert sekalian :-P Assalamualaikum


Sexxaayy.. motor tersebut lah. saya bukan gay

Racing Aprilia RS 250

Dashboard Aprilia RS 250

Ekzos sistem Aprilia RS 250



Zooo Whee Mama!!

Struktur enjin Aprilia RS 250

This one is Aprilia 125 concept okey not RS 250

Customised Aprilia RS 250



Nampak besar bapak la pulak

nota kaki: "Kalau salah tu tegur- tegur lah. Kadang- kadang aku over ke, fakta salah ke, ajaran sesat ke, then korang lagi otai dan lebih mengetahui. ajar la aku yang noob nih. heh. peace!!"

No comments:

Nuffnag